Followers

Minyak Kelapa Dara atau Virgin Coconut Oil.

 
MINYAK KELAPA DARA seribu guna menyimpan seribu rahsia.

Kelapa yang terbaik datangnya dari kawasan Bagan Datoh, Perak. Jika anda ke Pasar Borong, Selayang kebanyakan kelapa yang dihantar adalah dari Bagan Datoh. Kualiti dan lemaknya sangat baik sehingga kebanyakkan minyak kelapa dara yang dihasikan datang dari Bagan Datoh dengan kerjasama dan khidmat nasihat dari Jabatan Pertanian, Hilir Perak. Cuma packing yang cantik dibuat di Kuala Lumpur oleh syarikat pengedar. 

Petani disini menghasilkan minyak kelapa sejak 5 tahun yang lepas dan penulis sudah menggunakan sejak hari itu. Kenapa dipanggil Kelapa Dara. Untuk menghasilkan minyak kelapa dara, prosesnya bukan sukar. Kelapa yang dimesin tidak dimasak. Hanya direndam didalam ayer dalam bekas beberapa hari sehingga timbul minyak dipermukaan ayer dan dari situ minyak diasingkan dan ditapis dari bendasing. Maka jadilah Minyak Kelapa Dara.  Teruskan membaca sumber yang diambil dari satu syarikat pengedar tentang kajian dan khasiatnya.

Pohon kelapa telah dijadikan Allah s.w.t begitu hebat dengan pelbagai fungsi untuk manusia. Setiap bahagian pohon kelapa mempunyai pelbagai kegunaan dari makanan, penjagaan kecantikan hingga kepada perubatan turun temurun. Pohon kelapa telah diiktiraf sebagai suatu pohon yang paling rapat dengan kehidupan manusia seharian. 

Sungguhpun demikian, suatu bahagian pohon kelapa seolah-olah dipinggirkan kerana dikhuatirkan membawa mudarat kepada kesihatan manusia. Ianya adalah minyak kelapa. Ini menimbulkan kehairanan bagaimana suatu pohon yang tuhan jadikan begitu mesra guna untuk manusia tetapi minyak nya dikatakan membawa kesan negatif pula. 

Sebenarnya minyak kelapa yang dara iaitu minyak kelapa dara yang diproses tanpa menggunakan haba atau kimia menyimpan pelbagai khasiat yang tidak diketahui umum. Kajian keatas minyak kelapa dara telah dilakukan oleh pakar-pakar negara Barat sejak awal tahun 1930an lagi. Kebanyakan kajian dilakukan keatas penduduk di Kepulauan Pasifik di mana kelapa menjadi sebahagian besar pemakanan harian. Pakar-pakar tersebut merumuskan bahawa suatu kandungan yang terdapat dalam kelapa yang dipanggil lemak tepu dapat memberi pelbagai kesan positif keatas kesihatan manusia. Sebab itulah penduduk Kepulauan Pasifik begitu sihat dan mempunyai kadar berat badan dan ketinggian yang begitu baik. Mereka juga didapati tidak mengalami penyakit kronik seperti jantung atau kanser

Jadi apakah sebenarnya minyak kelapa dara? Minyak kelapa dara adalah minyak kelapa yang diproses tanpa penggunaan haba atau kimia di mana struktur asal dalamannya dapat dikekalkan seasli-aslinya. Berbanding dengan minyak kelapa biasa di mana haba dan kimia digunakan sewaktu memproses yang mengakibatkan struktur asal dalamannya berubah membawa kepada kemudaratan apabila manusia memakannya. Selama 40 tahun kempen dan kajian Negara Barat yang menentang penggunaan minyak kelapa secara meluas sebenarnya adalah ditujukan kepada minyak kelapa biasa yang menggunakan haba dan kimia ketika diproses dan bukannya minyak kelapa dara. Minyak kelapa dara sebenarnya amat sukar dicari dipasaran kerana prosesnya yang rumit dan sukar diproses secara komersil dan besar-besaran. 

Pada tahun 1966, seorang penyelidik yang merupakan professor farmakologi dari Universiti Michigan telah membuat suatu penemuan besar yang mencungkil rahsia alam yang disimpan oleh minyak kelapa dara. Beliau mendapati bahawa minyak kelapa dara berupaya membunuh virus, bakteria, kulat dan parasit. Cuba anda bayangkan betapa besarnya makna penemuan ini kerana dengan bersifat anti virus, bakteria, kulat dan parasit, minyak kelapa dara berupaya melawan atau menyembuh pelbagai penyakit. 

Melihatkan kekuatan sifat minyak kelapa dara, pakar-pakar barat terus mencari kesan-kesan seterusnya yang boleh dilakukan oleh minyak kelapa dara ke atas pelbagai penyakit. Sekiranya berjaya, sudah pasti minyak kelapa dara di anggap sebagai kejadian tuhan yang paling bermakna untuk manusia sejagat.

Kajian-kajian dekad seterusnya telah mendapati bahawa minyak kelapa dara memberi pelbagai kesan positif seperti berikut:

meningkat dan memperbaiki sistem pertahanan badan
meningkat kadar metabolisma badan
anti virus, bakteria, kulat dan parasit yang semulajadi
anti oxida semulajadi
meningkat fungsi kelenjar tairoid
melindungi kesan sinaran ultra violet dalam cahaya matahari
tidak meningkatkan kepekatan atau platelet darah
meningkat penghadaman dan penyerapan khasiat makanan
berupaya menurunkan berat badan
meningkat pertumbuhan sel kulit, rambut dan badan manusia
membekal sumber tenaga dengan cepat
melembab dan melembutkan kulit
mengurangkan kesan penuaan dan kedutan pada kulit
mengurangkan kesan keracunan makanan
membakar dan mengurangkan kolesterol dalam badan
menggalakkan pertumbuhan rambut yang sihat
mengurangkan risiko dan kesan penyakit jantung
mengurangkan risiko dan kesan darah tinggi
mengurangkan risiko dan kesan kencing manis
mengurangkan risiko dan kesan demam
mengurangkan risiko dan kesan batuk biasa
mengurangkan risiko dan kesan batuk kering
mengurangkan risiko dan kesan selsema dan resdung
mengurangkan risiko dan kesan demam campak dan cacar air 


Untuk mereka yang berminat untuk mencuba, terdapat pelbagai produk daripada syarikat Bio-Asli yang benar-benar bermutu sama ada untuk kesihatan rohani,jasmani dan juga batin untuk para suami dan isteri yang mempunyai masalah-masalah kesihatan tetapi takut untuk bercerita pada doktor atau orang lain.
 
Jika anda semua berminat bolehlah lawati laman web Bio-Asli ini untuk mendaftar sebagai ahli. Ia bertujuan untuk membolehkan anda membuat belian dengan harga ahli. Serta ia juga membolehkan anda mendapat keuntungan bagi mereka yang ingin benar-benar serius dalam mempromosikan produk khazanah alam yang benar-benar berkesan ini.
Saya akan cuba untuk updatekan produk-produk Bio-Asli di dalam blog ini untuk memudahkan anda semua memahami serta mengetahui tentang keberkesanan produk-produk Bio-Asli ini. Selamat mencuba....


0 Orang Tengah Conteng-conteng:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...